Taffii Hyvinvointikeskus

Respa avoinna touko-kesäkuun ajan maanantaisin klo. 17:15 - 18:15 ja keskiviikkoisin klo. 17:30 - 18:30

Respa avoinna touko-kesäkuun ajan
maanantaisin klo. 17:15 - 18:15 ja
keskiviikkoisin klo. 17:30 - 18:30

Heinäkuun ajan yhteydenotot sähköpostilla tai suoraan verkkokaupasta, respa suljettu.

Heinäkuun ajan yhteydenotot sähköpostilla tai suoraan verkkokaupasta, respa suljettu.

Muina aikoina korttilataukset verkkokaupasta tai info@taffii.fi

taffii_logo_vector

Rekisteröitymällä Kulkuri-palveluun näet Jumppakalenterin viikkokoosteen ja pääset varaamaan paikkasi ryhmäliikuntatunneille.

ILMAJOOGA

Ilmajooga

Ilmajooga on lempeää hyvänmielen joogaa, jossa apuna käytetään katosta roikkuvaa liinaa, ilmajoogakangasta.

Ilmajoogakangas antaa uusia näkökulmia perinteiselle lattialla tehtävälle joogaharjoitukselle.

Ilmajoogassa asanaharjoitus tehdään ilmajoogakankaan tukemana että kokonaan ilmassa roikkuen, osittain myös lattialla.

Osa liikkeistä on ylösalaisin tehtäviä. Liina tukee kehoa, tehden joogaharjoituksesta nivelille kevyemmän. Jokaiseen ilmajoogatuntiin kuuluu alkurentoutus, asanaharjoitus ja loppurentoutus. Tuntiin saattaa kuulua myös hengitysharjoituksia.

Ilmajoogatunti on kokonaisvaltainen kehon ja mielen yhteyttä vahvistama harjoitus. Harjoitus avaa ja vahvistaa kehoa ja sen hallintaa sekä liikkuvuutta. Se edistää verenkiertoa, rentouttaa ja rauhoittaa sekä kehoa että mieltä.

Lempeä ilmajoogatunti sopii perusterveille henkilöille. Tunti on aloittelijalle sopiva, eikä alkeistunneille tullakseen tarvita liikunnallista tai joogan harrastamisen taustaa.

Ilmajooga

Turvallisuus & Ohjeet

Ilmajoogatunnille pukeudutaan mielellään ihonmyötäisiin, taipeet peittäviin vaatteisiin, joissa ei ole vetoketjuja. Korut ja kellot, pinnit ja muut terävät metalliset esineet tulee riisua tunnin ajaksi, jottei ilmajoogakangas vaurioidu ja on näin ollen turvallinen osallistujalle. Pitkät hiukset tulee sitoa kiinni. Ethän tule tunnille suoraan hikisen tunnin päätteeksi peseytymättä. Myös rasvat ja vahvat meikit tulee pestä näkyviltä ihoalueilta ennen tunnille tuloa.

Lähtökohtaisesti tuntia ei suositella henkilöille joilla on:

  • Sydän- , verisuoni- tai silmäsairauksia
  • Verenpaineongelmia
  • Tasapainohäiriöitä tai huimausta
  • Painoa yli 110kg
  • Akuuttivaiheessa olevia selkävaivoja

Ilmajoogaa ei myöskään suositella uudeksi aloitettavaksi harrastukseksi alkuraskauden jälkeen. Olethan yhteydessä lääkäriisi, miettiessäsi harrastuksen soveltuvuutta itsellesi. Kerrothan myös ohjaajalle, mikäli sinulla on mainittuja rajoitteita, jotta ohjaaja voi räätälöidä liikkeet sopiviksi.

Ilmajooga - kurssi on vihdoin täällä!

Seuraava kurssi alkaa 5.5.-16.6. klo 19.15-20.15

Ilmoittaudu mukaan