taffii_logo_vector

Ajanvaraus

Ilmajooga

ilmajooga

Ilmajooga - kurssi on vihdoin täällä!

Kauan odotettu ilmajooga-kurssi aloitetaan Taffii Hyvinvointikeskuksessa 9.9.2022 kahden ryhmän voimin.

 

Ohessa olevasta kuvasta voit lukea kurssin lisätiedot.

 

Tervetuloa mukaan liikkumaan hyvässä seurassa!

Marianne Hämäläinen
ilmajooga

Ilmajooga

Ilmajooga on lempeää hyvänmielen joogaa, jossa apuna käytetään katosta roikkuvaa liinaa, ilmajoogakangasta.

Ilmajoogakangas antaa uusia näkökulmia perinteiselle lattialla tehtävälle joogaharjoitukselle.

 

Ilmajoogassa asanaharjoitus tehdään ilmajoogakankaan tukemana että kokonaan ilmassa roikkuen, osittain myös lattialla.

 

Osa liikkeistä on ylösalaisin tehtäviä. Liina tukee kehoa, tehden joogaharjoituksesta nivelille kevyemmän. Jokaiseen ilmajoogatuntiin kuuluu alkurentoutus, asanaharjoitus ja loppurentoutus. Tuntiin saattaa kuulua myös hengitysharjoituksia.

 

Ilmajoogatunti on kokonaisvaltainen kehon ja mielen yhteyttä vahvistama harjoitus. Harjoitus avaa ja vahvistaa kehoa ja sen hallintaa sekä liikkuvuutta. Se edistää verenkiertoa, rentouttaa ja rauhoittaa sekä kehoa että mieltä.

 

Lempeä ilmajoogatunti sopii perusterveille henkilöille. Tunti on aloittelijalle sopiva, eikä alkeistunneille tullakseen tarvita liikunnallista tai joogan harrastamisen taustaa.

Ilmajooga

Turvallisuus & Ohjeet

Ilmajoogatunnille pukeudutaan mielellään ihonmyötäisiin, taipeet peittäviin vaatteisiin, joissa ei ole vetoketjuja. Korut ja kellot, pinnit ja muut terävät metalliset esineet tulee riisua tunnin ajaksi, jottei ilmajoogakangas vaurioidu ja on näin ollen turvallinen osallistujalle. Pitkät hiukset tulee sitoa kiinni. Ethän tule tunnille suoraan hikisen tunnin päätteeksi peseytymättä. Myös rasvat ja vahvat meikit tulee pestä näkyviltä ihoalueilta ennen tunnille tuloa.

 

Lähtökohtaisesti tuntia ei suositella henkilöille joilla on:

  • Sydän- , verisuoni- tai silmäsairauksia
  • Verenpaineongelmia
  • Tasapainohäiriöitä tai huimausta
  • Painoa yli 110kg
  • Akuuttivaiheessa olevia selkävaivoja

 

Ilmajoogaa ei myöskään suositella uudeksi aloitettavaksi harrastukseksi alkuraskauden jälkeen. Olethan yhteydessä lääkäriisi, miettiessäsi harrastuksen soveltuvuutta itsellesi. Kerrothan myös ohjaajalle, mikäli sinulla on mainittuja rajoitteita, jotta ohjaaja voi räätälöidä liikkeet sopiviksi.

Ota yhteyttä